Egy a tucatból

Recap - 20xx

2023. január 06. 17:01 - Kergeboci

15-16-17-18-19-20-21

A 2022es évemet felfalták a Langoilerek. Na jó, lehet, hogy a sorozatok, illetve egyéb szenvedélyeim, mely időrombolóbbak a múlt perceit felfaló lényeknél. Mert hogy ezek a jelen perceimet zabálják.

Legalábbis így érzem. De nem tudom biztosan, úgyhogy recap-elni fogom az évemet. Úgy látom, ilyesmit eddig itt nem csináltam (bezzeg a fórumokon igen). Illetve, az IMDB Top250-es felzárkózásom esetén itt is (1., 2.). Ez mondjuk le is fedi az évi filmfogyasztásom szerintem 40%-át (jut eszembe, az idei októberi listámmal elkéstem kicsikét, úgy hogy még ezt is pótolnom kell).

Na, de hogy a recapnek értelme is legyen, jó lenne tudni, milyenek voltak a régebbi évek. Nem ez a munkám, nem is falom úgy a filmeket, mint más, igazi film őrült, így semmi esetre sem török magaslati célokra. Nem akarom magam máshoz mérni csakis saját magamhoz. Úgyhogy nézzük:

2015

2015 szeptember 1.én élesítettem az első bejegyzéseimet, szám szerint 10(+1 titkolt) darabot.

Úgyhogy ez az év biztosan nem számít be az összehasonlítás statisztikájában, de azért csak összeírom:

Rögzített filmek:19

  •  Régi film: 8
  •  Aktuális: 11

A régi filmeknél itt is, és gyanítom később is nehéz lesz kiválasztani, mi számít réginek. Ugyanis a 20-ból sok filmet már 2014-ben bemutattak, de vagy a 2015-ös Oscar díjátadón szerepeltek, vagy csak abban az évben jutottak el. Ezen kívül volt itt még egy mini sorozat ajánló, egy indokolatlan hiszti, valamint egy vetítés ajánlás is.

Értékeléseim átlaga: 6.2

  • 10 pont:
  •   9 pont:
  •   8 pont: 1
  •   7 pont: 9
  •   6 pont: 5
  •   5 pont: 1
  •   4 pont: 3
  •   3 pont:
  •   2 pont:
  •   1 pont:

A film listát végig nézve kedves év volt ez számomra, bár pont nem a kedvenc emlékekkel indítottam. A régi filmes mániám nem itt kezdődött, de erről a Once uppon posztban talán írtam is.

Legnagyobb pótlásom: Volt egyszer egy Vadnyugat

Legemlékezetesebb filmem: Birdman

Legkedvesebb emlékem: Liza a rókatündér

Legnagyobb csalódásom: It Follows

Legőrültebb élményem: TuskBringing Out the Dead

Projektek, érdekességek: elkezdtem a Star Wars akkori összes rész giga posztot, melyet azóta sem fejeztem be, sőt, azóta már töröltem is, mint elvetélt ötlet.

 

2016

Erősen kezdtem az évet. Le se ment a szilveszteri pezsgő íze, de máris az év első posztjában az Oscar díjátadó került terítékre. Ezzel indítottam szívemnek legkedvesebb projektjét, mely évről évre nagyobb csalódást okozz számomra. Már előtte is követtem az átadót, sőt mi több, még élőben is, de itt kezdtem el neki valami rendszert, keretet adni, és ezzel motivációt számomra, hogy minél több jelöltjét megnézzek. Azt is ami kevésbé vagy semennyire nem érdekelt volna.

Rögzített filmek: 25

  •  Régi film: 11
  •  Aktuális: 14

A pontokat nézvén elég jókedvűen osztogattam a 8 pontot, szerintem ez az Oscar mezőny miatt alakult így.

Értékeléseim átlaga: 6.4

  • 10 pont:
  •   9 pont:
  •   8 pont: 6
  •   7 pont: 8
  •   6 pont: 4
  •   5 pont: 5
  •   4 pont: 1
  •   3 pont: 1
  •   2 pont:
  •   1 pont:

Viszont meg kell jegyeznem, a könyvelésem itt még nagyon nagyon hiányos volt, sok film nem került fel posztként. Ami meglepett, hogy a "régi" filmek már itt milyen nagy számban képviseltették magukat. Még akkor is, ha a legtöbb csak három-négy évvel régebbi. A legtöbb ilyen elmaradásom oka az akkoriban tetőző podcast mániám volt, szinte naponta kerültek fel a kívánság listámra új darabok, ahogy haladtam előre a régi adásokkal.

Legnagyobb pótlásom: Száll a kakukk fészkére

Legemlékezetesebb filmem: Arrival

Legkedvesebb emlékem: The Nice Guys

Legnagyobb csalódásom: The Life Aquatic with Steve Zissou

Legőrültebb élményem: Who am I

Projektek, érdekességek: a fent már említett Oscar projektem ("A jelölések, tippek és vélemények" és a "Díjátadó" posztok). Azóta 16 hasonló bejegyzés született az évek során, az elmúlt két évben elkezdett oscaros rövid film posztokkal együtt.

  

2017

Ránézésre már összeszedettebb filmes évem volt, de majd mindjárt kijönnek a számok, és kiderül. Azt látom, hogy Karácsony-Szilveszter között ekkor sem szerettem sokat gépelni, így három posztot is január 2.án élesítettem csak. Ezt a hármat átszámolom erre az évre.

Rögzített filmek: 30

  •  Régi film: 15
  •  Aktuális: 15

Úgy látom, ez lehet az átlag(onaluli)os film termelésem egy évben. Hmm. Kicsit csalódtam, én vagy 60 körülire számítottam. Az, hogy az új-régi arány 50-50%, azon legalább nem lepődtem meg. Viszont úgy érzem, ez az a pont arány, amire végül (jelenleg is) beálltam.

Értékeléseim átlaga: 6.7

  • 10 pont:
  •   9 pont: 3
  •   8 pont: 5
  •   7 pont: 14
  •   6 pont: 2
  •   5 pont: 2
  •   4 pont: 3
  •   3 pont: 1
  •   2 pont:
  •   1 pont:

Nem egy átlagos évem volt, szerintem a podcast őrület itt még javában tarthatott.. Elég sok maradandó film élményem maradt, talán erre az évre emlékszem a legjobban. Mondjuk itt voltak talán a legfájdalmasabb élményeim is.

Legnagyobb pótlásom: Az őrület határán

Legemlékezetesebb filmem: La La Land

Legkedvesebb emlékem: La La Land, About Time

Legnagyobb csalódásom: Alien: CovenantJurassic World

Legőrültebb élményem: Hurok

Projektek, érdekességek: folytattam az Oscar hagyományt. Hát, elégé emlékezetes lett. Illetve, az év eleji posztomban, megkaptam az első kommentemet, melyben szépen és jól érhető kritikával küldtek el anyámba. Mivel magamnak körmölök, így pont annyira is érdekelt. És megesett az első audiokommentátor élményem is. Nem lesz ez a műfaj a kedvencem, de tény, a Hurok esetében igencsak jól sült el.

 

2018

Úgy látom megint volt egy, a következő évben könyvelt filmnézésem, illetve egy furcsa kettős film posztom is (bár értem az összefüggést, hogy miért). Az ismételten gyatra film fogyasztásom úgy látszik nem javul, és nem javult azóta se.

Rögzített filmek: 21

  •  Régi film: 5
  •  Aktuális: 16

Mi volt velem ebben az évben? Szerintem sejtem, ez volt az az év a munkában, mikor 10 év után elgondolkodtam a felmondáson. Úgy látszik ez rendesen kihatott rám. Cserébe láttam két remek filmet, és három régi elmaradásom is pótlásra került.

Értékeléseim átlaga: 6.7

  • 10 pont:
  •   9 pont: 2
  •   8 pont: 1
  •   7 pont: 11
  •   6 pont: 4
  •   5 pont: 1
  •   4 pont: 1
  •   3 pont: 1
  •   2 pont:
  •   1 pont:

A kevés film mellett is voltak itt érdekes élmények. Sokat tényleg nem kezdtem magammal, de jó pár filmet biztos hogy örökre magammal viszek ebből az évből.

Legnagyobb pótlásom: Dr. Strangelove, avagy rájöttem, hogy nem kell félni a bombától, meg is lehet szeretni

Legemlékezetesebb filmem: Hereditary

Legkedvesebb emlékem: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Legnagyobb csalódásom: The Predator (2018)

Legőrültebb élményem: Annihilation

Projektek, érdekességek: Nem volt semmi projektem az év átvészelésén kívül. Cserébe, ahova tudtam, utaztam. Ez a "mánia" jelenleg is tart. Úgyhogy 2018 óta nem pihentem nyaranta, hanem mentem mint a duracell nyuszi. Legalábbis 2020-at kivéve.

 

2019

Nocsak, mégis volt egy év, mikor csináltam összesítést. Sebaj, most legalább formába rázom. Amúgy az ott leírtak értelem szerűen, itt is érvényesek, bár most egy kicsit távolabbról is megítélem, milyen jó is volt az az év.

Rögzített filmek: 45

  •  Régi film: 24
  •  Aktuális: 21

Tényleg jó filmes termés volt, ráadásul ez a 45 szám az, amit fel is merek vállalni. Azt kicsit sajnálom, hogy ennek eléréséhez elsősorban az otthoni filmnézés az elsődleges, bár itt azért még volt két olyan projekt, ami elvonszolta a seggemet a mozi termekbe is. Az átlag pedig maradt a szokásos.

Értékeléseim átlaga: 6.8

  • 10 pont:
  •   9 pont: 4
  •   8 pont: 8
  •   7 pont: 18
  •   6 pont: 9
  •   5 pont: 4
  •   4 pont: 0
  •   3 pont: 2
  •   2 pont:
  •   1 pont:

Nem véletlen tartom a legaktívabb filmes évemnek. Legalábbis egy aktív kezdésnek. Több új projektet is indítottam, melyek jócskán megdobták nem csak a filmek számosságát, de magát a filmélményemet is. Úgymond "rendszeresebbé" vált a filmnézésem, és kapott valami féle keretet is, több helyről.

Legnagyobb pótlásom: Psycho

Legemlékezetesebb filmem: Joker, Psycho, The Lighthouse

Legkedvesebb emlékem: Spider-Man: Into the Spider-Verse

Legnagyobb csalódásom: The Man Who Knew Too Much

Legőrültebb élményem: The Lighthouse, Midsommar

Projektek, érdekességek: Mozgalmas év volt. Egyrészt, sikerült eljutnom a Miskolci filmfesztiválra, mely nagyszerű élmény volt. Ki gondolta volna, hogy hosszú ideig nem lesz hasonló tömegrendezvénybe részem. Azóta sajnos az újra nyitott világba nem sikerült még szabadságot találnom rá, vagy elkerülnöm az ütközést, de remélem ez hamarosan változni fog. Az Oscar átadót ebben az évben már nem követtem élőben, sikerült elkedvteleníteni mind az átadó formátumával, mint az összeszedett listával. Offline azonban továbbra is folytattam. A podcast mániámnak köszönhetően, indult egy új kedvenc projekt is, az IMDB Top 250. Kicsit szégyen, hogy ezzel azóta sem végeztem. A film pótlásaimat segítendő, még a Filmszerész Filmklub előadásaira is sikerült eljutnom, felzárkózva ezzel Hitchcock életművéből is.

 

2020

Termékeny év volt, köszönhetően a Top250-es projektnek és a Netflixnek. Na meg örök hála a Covidnak is, ami miatt be lettünk zárva, rákényszerülve az otthoni filmnézésre.

Rögzített filmek: 78

  •  Régi film: 52
  •  Aktuális: 26

A lista erős volt. Ha nem nagyon kiemelkedő, de kifejezetten jó és értékes filmekkel (is) gazdagodtam.

Értékeléseim átlaga: 6.6

  • 10 pont:
  •   9 pont: 2
  •   8 pont: 18
  •   7 pont: 27
  •   6 pont: 21
  •   5 pont: 6
  •   4 pont: 1
  •   3 pont: 3
  •   2 pont:
  •   1 pont:

Ennyi film közül nehéz kiválasztani egyet, max kettőt a lenti kategóriában. Rengetek pótláson vagyok túl, még több kedves emléken. De ha jellemeznem kell az évet, talán ez foglalja jól össze.

Legnagyobb pótlásom: A Jó, a Rossz és a Csúf, Elfújta a szél

Legemlékezetesebb filmem: Tenet, Jojo Rabbit, 1917

Legkedvesebb emlékem: Before Sunrise, Babam ve Oglum

Legnagyobb csalódásom: Mandy, Tonari no Totoro

Legőrültebb élményem: Lik wong, Mandy, Stalker

Projektek, érdekességek: Szerintem ez az az év, ahol megkapták a posztok a jelenleg véglegesnek szánt formátumot. Felvezetés, kép, bemutatás, kép, konklúzió, pontozás. Oscar bácsi visszatért nálam élő műsornak, vegyes, inkább pozitív mint negatív felhanggal. Dübörög a Top250 is, és a Covid beköszöntével, előkerült a Netflix is.

 

2021

Hosszú volt idáig eljutni. Így tippre valahol 20 és 19 közé eshettem vissza, az átlag pedig biztos hogy maradt a szokásos szinten. De hogy milyen filmek voltak tavaly(előtt), arra már elég nehezen emlékszem a Dune-n kívül (amit 2019 óta vártam). Csak azok az alkotások jutnak eszembe, melyek nem az év termései voltak, hanem pótlások. Abból mondjuk szinte mindegyik maradandó élmény volt.

Rögzített filmek: 93

  •  Régi film: 57
  •  Aktuális: 36

Hát tévedtem. Simán fölé mentem az előző évi számosságnak. A Top250, Netflix és egy új projekt ezerrel dübörög. Kezd egy kicsit optimistább kedvem lenni. Láthatóan az aktuális filmekből is fogyasztottam rendesen, megnézve, elsősorban Netflix filmeket. Már tudom, miért nem maradtak meg az emlékeimben. A meglepő, hogy először, hosszú hosszú évek után volt egy film, melyet nem bírtam befejezni (pedig szerintem még rosszabbat is láttam az évben).

Értékeléseim átlaga: 6.4

  • 10 pont:
  •   9 pont: 2
  •   8 pont: 15
  •   7 pont: 35
  •   6 pont: 26
  •   5 pont: 7
  •   4 pont: 14
  •   3 pont: 1
  •   2 pont: 1
  •   1 pont: 1

+ 0 pont: 1

Ahogy haladok fel a Top250-es listámon, úgy lesznek ezek a kategóriák egyre nehezebbek. Mindegyikből kihagytam még legalább 2-5 filmet, amit szívem szerint beraknék, de mindent mégsem sorolhatok fel? Összefoglalni kéne a képet, úgy hogy ezeket hagytam bent.

Legnagyobb pótlásom: Metropolis, Arábiai LawrenceEgy makulátlan elme örök ragyogása

Legemlékezetesebb filmem: Dune: Part One, Rocketman, Incendies

Legkedvesebb emlékem: Eternal Sunshine of teh Spotless Mind, Le fabuleux destin d'Amélie Poulain, Kimi no na wa., My Octopus Teacher

Legnagyobb csalódásom: Malignant, Citizen Kane, OldRan

Legőrültebb élményem: Enemy, The Amazing Bulk, The Suicide Squad

Projektek, érdekességek: Lement a szokásos Oscar, fénypontját éli a Top250 (fénypontját, mert ez után szerintem lassan azok a filmek jönnek, melyeket már láttam), és hogy kicsit felhígítsuk a mezőnyt (mert a rengetek kedves jó film kezdett már kicsit összefolyni), elkezdtem feldolgozni az évek óta gyűlő kívánság listámat (wishlist). Ebből ugyan korábban is szemezgettem már (podcast örület évei), de ebben az évben húztam erre is némi formátumot (a háttérben).

Összegzés:

Filmfogyasztás tendenciám:

<év>: <mennyi film> (<pont átlag>)

2021: 93 (6.4)

2020: 78 (6,6)

2019: 45 (6.8)

2018: 21 (6.7)

2017: 30 (6.7)

2016: 25 (6.4)

2015: 19 (6.2)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr10018018244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása