Egy a tucatból

2019 összesítés

2019. december 31. 17:23 - Kergeboci

Így érzésre, remek egy filmes év áll a hátam mögött, pedig olyan túl sok filmet nem is láttam, és még bőven van elmaradásom. Mindenesetre, így írás közben,összeszedem, miket is láttam, jó lesz ez még későbbre, majd ha a jövő évet össze akarom hasonlítani a mostanival.

Szóval, összesen 51 bejegyzés tettem ezen az oldalon. Ebből 4 db volt, ami nem egy konkrét filmmel, hanem IMDb listával, Oscar díjjal vagy a Miskolci film fesztivállal foglalkozott.

Mivel én hajlamos vagyok napokkal de akár hetekkel is a film megnézése után írni, vagy egyáltalán nem is írni egy két darabról, így nem teljesen reprezentatív a blogom a megtekintett filmek listájához. Az IMDb-t segítségül hívva, 40 film került csak terítékre ebben az évben (meg emlékeim szerint kb 6 ismétlésem volt, ami nem került sehol sem rögzítésre).

A kedvenc filmjeim az évből (zárójelben az általam kapott pontszáma)

5.: Avengers: Endgame (7)

4.: Us (7)

3.: The Lighthouse (8)

2.: Monos (9)

1.: Joker (9)

A jó érzés viszont nem csak ezektől a filmektől származik. Ugyanis az ebben az évben megnézett filmjeim nagyobbik része, nem is ebből az évből való volt, hanem egy korábbi elmaradásom pótlásai. Ha ezeket is figyelembe veszem, akkor az én saját évemnek az értékelése kicsit máshogy nézz ki:

7.: A Star Is Born (8)

6.: Spider-Man: Into the Spider-Verse (8)

5.: Rear Window (8)

4.: The Lighthouse

3.: Psycho (9)

2.: Monos

1.: Joker

Az ijesztő, hogy emellett összeszedtem azokat a filmeket, amik ebben az évben jelentek meg, és én kihagytam. Ők egy része, a jövő évemet fogják valószínűleg feljebb emelni, pedig lehet, van olyan ami benne lenne az idei top-ban:

Marriage Story
Doctor Sleep
Gisaengchung (Élősködők)
The Two Popes
Once Upon a Time... in Hollywood
Toy Story 4
Ford v Ferrari

Azért bőven akadt kevésbé jó alkotás is. 2019-es filmekből az alábbiak azok, amelyektől sajnálom a rájuk szánt időmet:

Szellemvárosi antológia (3)

Dark Phoenix (5)

És a nem idei, de idén megtekintett kevésbé bejövös filmek:

Ant-Man and the Wasp (3)

UFO (4)

Incredibles 2 (5)

The Man Who Knew Too Much (5)

Sorozatban kicsit jobban állok, játékok területén rosszabbul, de mindenre nem is lehet időm. Aminek kifejezetten örültem, az a Filmszerész filmklub segítségével megtekintett Hitchcock filmek, és a remek hangulatú Miskolci filmfesztivál azon két napja, amit eltöltenem ott sikerült.

És amit jövőre várok, az egyrészt, ugyan ezen filmklub és fesztivál, másrészt, mert a jövő év a Dűne éve (vége a film miatt, egésze mert a teljes sorozatot újra olvasom). Ha nem rontják el, nekem az a december 18 egy népünnepély lesz, kevés könyv sorozatért vagyok oda annyira, mint Frank Herbert univerzumáért. No meg, még most jön csak az IMDb top250 legjava.

Értékelem: 7

IMDb user

Műfaja: évösszesítés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr9015377700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása