Egy a tucatból

Recap - 2023

2024. január 03. 21:30 - Kergeboci

2023

Semmi nem változott. A tavalyi évhez hasonlóan, ezek az időfaló szörnyetegek továbbra is felzabálják a mindennapjaimat. Úgyhogy az életem továbbra sem a filmek körül forog, de remélem azért a 2022-es kvótát tavaly is sikerült teljesítenem!

2023

Tippre nagyjából annyit fogyaszthattam mint tavaly. A top250es pótlásom véget ért, Netflixem továbbra sincs, ellenben minden más streamingem igen. Ami pont arra jó, hogy a filmnézésemet sorozat nézésre cseréljem le. Idén is sikerült azért moziba lejutnom, wishlistemet is pörgetem, úgyhogy film nélkül sem maradtam.

Rögzített filmek:62

  •  Régi film: 42
  •  Aktuális: 20

Kettővel több mint tavaly. Az új filmekből (ezek szerint moziba járásból is) viszont kicsit visszaestem.

Értékeléseim átlaga: 6.7

  • 10 pont: 1
  •   9 pont: 3
  •   8 pont: 7
  •   7 pont: 23
  •   6 pont: 22
  •   5 pont: 4
  •   4 pont: 1
  •   3 pont: 1
  •   2 pont:
  •   1 pont:

Az átlag a szokásos, a top250 kicsit talán dobott rajta. Sajnos a munkám az év másod felébe elvitte a mozi elől az időd, cserébe a wislist pörgött tovább. De mint tavaly is, idén is lett maradandó mozis élményem, nem csak otthoni.

Legnagyobb pótlásom: Shichinin no samurai, La vita è bella, The Breakfast Club

Legemlékezetesebb filmem: Babylon, Aftersun, Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (ez utóbbi kettő elsősorban a körülmények miatt), Spider-Man: Across the Spider-Verse, Guardians of the Galaxy Vol. 3

Legkedvesebb emlékem: Babylon, Contact, The Breakfast Club

Legnagyobb csalódásom: Crimes of the Future, Barbie

Legőrültebb élményem: Everything Everywhere All at Once, Babylon, Spider-Man: Across the Spider-Verse, The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension

Projektek, érdekességek: Tavaly indítottam a recap-ot. Az Oscart már csak felvételről néztem, nem bántott, voltak benne jó ötletek (és ordító nagy kihagyások (Babylon!)), de nem hozta meg idénre a kedvemet. Talán, ha a felhozatal olyan lesz. Ellenben lezártam 3,5 év után az IMDB Top 250-es felzárkozásomat. Remek élményekkel gazdagodtam általa. Azóta a wishlist pörög, ezt legalább készenlét/ügyelet alatt is tudom nézni. A Netflix továbbra sincs, ellenben bejött minden más streaming, úgyhogy a filmeknek most egy még erősebb vetélytársa akadt: a sorozatok.

Tervek: Nem mondom, hogy idén több időm lesz filmekre, az első fél éves projektem (munka) nagyjából elégé megnehezíti a moziba járást, de idén egy Cinefesztet, szeretnék újra megpróbálni.

Összegzés:

Filmfogyasztás tendenciám:

<év>: <mennyi film> (<pont átlag>)

2023: 62 (6.7)

2022: 60 (6.5)

2021: 93 (6.4)

2020: 78 (6,6)

2019: 45 (6.8)

2018: 21 (6.7)

2017: 30 (6.7)

2016: 25 (6.4)

2015: 19 (6.2)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr8018294487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liberális Artúr · arturfilm.blog.hu 2024.01.04. 19:10:27

Helyes-helyes, tessék szépen tartani a legalább heti egy filmet (ha már nekem nem megy :D )

Mi nyilvános a wishlistről? Hány és milyen filmek vannak rajta?

Kergeboci 2024.01.05. 18:29:01

@Liberális Artúr: olvastam, hogy nálad is közbe szólt az élet. Remélem összejönnek a tervek, melyeket felírtál.

A wishlistem nyilvános: www.imdb.com/user/ur57591719/watchlist

Elég nagy vegyes saláta. Ha valakitől (ismerős, podcast, blog) hallottam/olvastam valami kicsit is érdekeset, már ment is a listára. Mostanában kezdem ezt egy kicsit visszafogni, mert jelenleg 132 film szerepel rajta.
Ellenben még csak 21-et dolgoztam le belőle. :)

Úgy veszem észre, hogy 6 pontos filmek az átlag, de volt már ami jobban, volt ami rosszabbul szerepelt nálam.
Arra jó igazán, hogy ha nincs motivációm filmet nézni/vagy bármit is csinálni (tipikusan mikor csak pörgetem a címeket valamelyik streaming platformon, pörgetem, de nincs kedvem megállni sehol), ott előveszem a random .org-ot, kisorsolok egyet erről a listáról, veszek egy mély levegőt, aztán neki ülök.

Kell valami "kényszer" számomra úgy látszik, akkor könnyebben megy. ?:)
süti beállítások módosítása