Egy a tucatból

Oscar 2019

2019. február 25. 10:24 - Kergeboci

Eredmények

Olvasva az esemény beszámolóit, túl sok mindenről nem maradtam le. Kevéske meglepetés ugyan történt, de se a show, se az izgalom faktor nem érte el azt a szintet, ami miatt sajnáltam volna az éjszakázást. De akkor a lista, a tippjeim, és a ténylege eredmény:

Kicsit más sorrendben, mint ahogy a díjátadón ment, plusz az alábbi négy díjhoz hozzáfűzni valóm sincsen:

Legjobb dokumentumfilm - Documentary Feature:

Free Solo
Hale County This Morning, This Evening
Minding the Gap
Of Fathers and Sons
RBG

 

Legjobb rövid dokumentumfilm - Documentary Short:

Black Sheep
End Game
Lifeboat
A Night at The Garden
Period. End of Sentence

 

Legjobb animációs rövidfilm - Short Film (Animated):

Animal Behaviour
Bao
Late Afternoon
One Small Step
Weekends

 

Legjobb rövidfilm - Short Film (Live Action):

Detainment
Fauve
Marguerite
Mother
Skin

 

Legjobb animációs film - Animated feature film:

Incredibles 2 - A hihetetlen család 2
Isle of Dogs - Kutyák szigete
Mirai - Lány a jövőből
Ralph Breaks the Internet - Ralph lezúzza a netet
Spider-Man: Into the Spider-Verse - Pókember - Irány a Pókverzum (szE) (*)

A hallottak alapján, teljes joggal nyert. Én meg alig várom, hogy bepótoljam az elmaradásomat.

 

Legjobb látványtervezés - Production Design:

Black Panther - Fekete Párduc (szE)
The Favourite (*)
First Man
Mary Poppins Returns
Roma

A tipp-mix-ben eddig jó vagyok. Ezt a díjat meg nem is igazán sajnálom tőle.

 

Legjobb jelmez - Costume Design:

The Ballad of Buster Scruggs
Black Panther - Fekete Párduc (szE)
The Favourite (*)
Mary Poppins Returns
Mary Queen of Scots

Mondjuk azt reméltem, A Kedvenc azért legalább egyet elvisz ebből az utolsó kettőből.

 

Legjobb smink - Makeup and Hairstyling:

Border
Mary Queen of Scots
Vice (szE) (*)

Sokáig a királynőket tartottam esélyesnek, amíg fel nem nyitották a szememet a megfelelő filmes podcastben, hogy az akadémia szereti díjazni a fat-suit-ot :) És tényleg.

 

Legjobb hangkeverés - Sound Mixing:

Black Panther - Fekete Párduc
Bohemian Rhapsody - Bohém Rapszódia
First Man - Első Ember (szE) (*)
Roma
A Star Is Born - Csillag születik

Ehhez és a következő díjhoz nem nagyon értek (nem mintha a többihez igen), így fejet hajtok az okosabbak előtt.

 

Legjobb hangvágás - Sound Editing:

Black Panther - Fekete Párduc
Bohemian Rhapsody - Bohém Rapszódia (szE) (*)
First Man - Első Ember
A Quiet Place - Hang nélkül
Roma

Ezt legalább jól éreztem.

 

Legjobb zene - Original Score:

Black Panther - Fekete Párduc (Hans Zimmer) (szE)
BlacKkKlansman - Csukjások (Jonny Greenwood) (*)
If Beale Street Could Talk (Alexandre Desplat)
Isle of Dogs - Kutyák szigete (John Williams)
Mary Poppins visszatér (Carter Burwell)

Hans Zimmer igazán egyedi munkát tett le szerintem is, örülök, hogy ennyire újszerű kevert stílust tud készíteni, akkor is, ha ebből a filmzenéből, semmi sem fogja a kedvencek listámat gyarapítani.

 

Legjobb betétdal - Original Song:

All The Stars -Mark Spears, Kendrick Lamar Duckworth and Anthony Tiffith (Black Panther - Fekete Párduc)
I'll Fight - Diane Warren (RBG)
The Place Where Lost Things Go - Marc Shaiman (Mary Poppins Returns)
Shallow - Lady Gaga (A Star Is Born) (*) (szE)
When A Cowboy Trades His Spurs For Wings - David Rawlings and Gillian Welch (The Ballad of Buster Scruggs)

És ezt az előadást még párszor végig fogom pörgetni, abban is biztos vagyok.

 

Legjobb vizuális effektek - Visual Effects:

Avengers: Infinity War - Bosszúállók: Végtelen háború (szE)
Christopher Robin
First Man - Első Ember
Ready Player One (*)
Solo: A Star Wars Story

Hoppá, az első meglepetés, legalábbis számomra.

 

Legjobb fényképezés - Cinematography:

Cold War (Łukasz Żal)
The Favourite (Robbie Ryan) (*)
Never Look Away (Caleb Deschanel)
Roma (Alfonso Cuarón) (szE)
A Star Is Born (Matthew Libatique)

Itt pedig gondolom senki sem lepődött meg.

 

Legjobb vágás - Film Editing:

BlacKkKlansman - Csuklyások
Bohemian Rhapsody - Bohém Rapszódia
The Favourite
Green Book - Zöld Könyv: Útmutató az élethez
Vice - Alelnök

Annyira hasra csaptam a tippelésnél, hogy el is felejtettem bejelölni, mit tippelek. Így utólag már nem okoskodom.

 

Legjobb eredeti forgatókönyv - Writing (Original Screenplay):

The Favourite (Deborah Davis and Tony McNamara) (szE)
First Reformed (Paul Schrader) (*)
Green Book (Nick Vallelonga, Brian Currie, Peter Farrelly)
Roma (Alfonso Cuarón)
Vice (Adam McKay)

Azt hittem, hogy ez is adaptált, és nem értettem mit csinál itt. De hát jó, tévedtem.

 

Legjobb adaptált forgatókönyv - Writing (Adapted Screenplay):

The Ballad of Buster Scruggs (Joel Coen & Ethan Coen)
BlacKkKlansman - Csuklyások (Charlie Wachtel & David Rabinowitz and Kevin Willmott & Spike Lee) (szE) (*)
Can You Ever Forgive Me? - Megbocsátasz valaha? (Nicole Holofcener and Jeff Whitty)
If Beale Street Could Talk (Barry Jenkins)
A Star Is Born (Eric Roth and Bradley Cooper & Will Fetters)

Szerintem itt egy kicsit politikai díjazásnak lehettünk szemtanúi, nem merték nem oda adni neki, ha már jelölték. Ezt az díj-átvételt azért sajnáltam, hogy nem élőbe néztem meg.

 

Legjobb idegen nyelvű film - Foreign Language Film:

Capernaum (Lebanon)
Cold War (Poland)
Never Look Away (Germany)
Roma (Mexico) (szE)
Shoplifters (Japan)

Végül is, spoiler, a második tippem jött be. Mármint nem a nyertesről, az biztos volt, csak a körülmények voltak kérdésesek.

 

Legjobb rendező - Directing:

Spike Lee (BacKkKlansman - Csuklyások)
Paweł Pawlikowski (Cold War)
Yorgos Lanthimos (The Favourite) (*)
Alfonso Cuarón (Roma) (szE)
Adam McKay (Vice - Alelnök)

És ha élőbe néztem volna, itt már biztosan kikapcsoltam volna a TV-t, tudván mi lesz a legjobb film. De mint írtam, nem értek hozzá annyira, hogy ne tudjak tévedni :D

 

Legjobb női mellékszereplő - Actress in a Supporting Role:

Amy Adams (Vice - Alelnök)
Marina de Tavira (Roma)
Regina King (If Beale Street Could Talk) (szE)
Emma Stone (The Favourite)
Rachel Weisz (The Favourite) (*)

Ezt a díj tippet az okosoktól lestem el, nem tulajdonítanám magamnak az érdemet. De legalább felkeltette a film a kiváncsiságomat.

 

Legjobb férfi mellékszereplő - Actor in a Supporting Role:

Mahershala Ali (Green Book - Zöld Könyv: Útmutató az élethez) (szE) (*)
Adam Driver (BacKkKlansman - Csuklyások)
Sam Elliott (A Star Is Born - Csillag születik)
Richard E. Grant (Can You Ever Forgive Me? - Megbocsátasz valaha?)
Sam Rockwell (Vice - Alelnök)

Ahogy mondani szokás: papírforma.

 

Legjobb női főszereplő - Actress in a Leading Role:

Yalitza Aparicio (Roma)
Glenn Close (The Wife) (szE)
Olivia Colman (The Favourite) (*)
Lady Gaga (A Star Is Born - Csillag születik)
Melissa McCarthy (Can You Ever Forgive Me? - Megbocsátasz valaha?)

A második meglepetés. Vastapsot neki!

 

Legjobb férfi főszereplő - Actor in a Leading Role:

Christian Bale (Vice - Alelnök)
Bradley Cooper (A Star Is Born - Csillag születik) (*)
Willem Dafoe (At Eternity's Gate)
Rami Malek (Bohemian Rhapsody - Bohém Rapszódia) (szE)
Viggo Mortensen (Green Book - Zöld Könyv: Útmutató az élethez)

Továbbra is tartom, imádtam, nagyon imádtam a Rapszódiát és Malek-et, de Bradley Cooper akkor is mélyebbet alakított. Rossz helyre így sem ment.

 

Legjobb film - Best Picture:

Black Panther - Fekete Párduc
BlacKkKlansman - Csuklyások
Bohemian Rhapsody - Bohém Rapszódia
The Favourite
Green Book - Zöld Könyv: Útmutató az élethez
Roma (szE)
A Star Is Born - Csillag születik (*)
Vice - Alelnök

Na, ide írtam azt, hogy semmi esélye sincs. A korábban kiosztott díj alapján, nem is értem a döntést. De ennél a kategóriánál, ez már évek óta így van. Talán a legszimpatikusabb helyre került. Alig várom hogy bepótoljam a hét második felében ezt a filmet is!

 

Értékelem: szE = szerintem nyerni fog, * = akit én szeretnék nyerni látni

Műfaja: olyan átadó féleség, ami már egyre kevesebb embert érdekel, de még mindig mércének számít. Pedig 3 Oscar-t kapott a Fekete Cicus. 3mat? Hogy lehet ezt mércének nevezni?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr7214652935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása