Egy a tucatból

Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál (2019)

2019. szeptember 19. 11:58 - Kergeboci

Cinefest

A Miskolci Cinefest keretei között volt szerencsém pár remek és pár kevésbé remek film megtekintéséhez. Szóval ez után majd egy kis bejegyzés dömping következik.

Előjáróban egy kis élménybeszámoló féleség. Egyrészt a város és környéke ad bőven elég mozgásteret ahhoz, hogy akár több naposra, egy hetesre betervezze ezt a fesztivált magának, kicsit lazítva a gyeplőn és naponta kicsit kevesebb filmre ülve be. De teljesen jól működött a két-három nap intenzív élményként is. Nem mondom, hogy nem fájt már ülni a 3. filmnél, de sok fanatikus között, nem én voltam egyedül mocorgó.

5 db nagyjátékfilmet és 2 dokumentum filmet terveztem be magamnak két napra, ebből 2 dokumentum film nem jött össze, igaz az egyik helyett találtam egy másikat. Így a mérleg -1 dokumentum film lett. Én teljesítve érzem a tervet.

A fesztivál élményhez szerintem szorosan kapcsolódik a városban töltött percek is. Itt sikerült a belvárost bejárnom, eljutni egy két gasztronomilag kiszemelt helyre is. Nagyobb programokat az ott töltött kevés nap és rengetek film okán nem volt időm beszorítani, így se kisvasút, se állatkert. Talán majd jövőre. A város széles sétáló útja és viszonylag, a fesztivál ellenére is kevés, emberszám miatt meglehetősen pihentetőnek számított az ott eltöltött idő. (van ugyan némi meglátásom a tömegközlekedést igénybe vevő útitársaimról, de ez egy másik beszélgetés témája lesz más fórumon)

Maga a mozi élmény pedig néhol meglepő, néhol tipikus volt. Egyrészt a helyszín, a termek száma pont elég volt a felhozatalhoz képest, de kicsit kevés az érdeklődéshez képest. A sorban állás a film előtt 40 perccel megkezdődött. Nem mondom, általában akkor is volt helyed, ha csak 20 perccel előbb érkezel, csak akkor szélről és/vagy elölről nézed. A terem kialakítása az első pár sorban nagyon alacsony, az emelt színpad miatt. A székek amúgy kényelmesek, 5. sortól kezdve szerintem mindenhonnan élvezhető volt. A hangrendszeren lehet még mit fejleszteni, talán a legfeltűnőbb a Béke teremben volt. A látogatók nagyon vegyesen képviseltették magukat. Nagy létszámban volt az idősebb korú néző, de rengetek fiatallal is találkoztam. A középkorosztály volt szerintem kisebb számban jelenen. Nagyon furcsa volt eleinte, hogy a megfontoltabb, művészi filmekre is rengetek fiatal, de a fiatalos kicsit szabadabb filmekre még több idősebb kórú tette tiszteletét. Jól van no, CC-hez szoktam sajnos hozzá.

A legjobb élmény, maga a mozi nézés. Mindenhol érdeklődő ült (ki más jönne el fesztiválra), sehol a potya utas, aki beszélgetni, telefonozni vagy csak botrányt kelteni jönne be. Minden filmre, a legunalmasabbtól a legpoénosabbig, mindenki rá tudod hangolódni. Aki nem, ők általában gyorsan elhagyták a termet (egy két sorfelállítós móka azért akadt). Én egyetlen egyszer láttam olyant, hogy valakire rá kellett szólni. Igaz, volt egy másik, akire meg én szóltam volna rá (elkezdett irtó hangosan röhögni olyan dolgokon, amik messziről sem voltak viccesek.. szerencsére vagy érezte magán a rá szegeződő tekinteteket, vagy a film pörgött át elég súlyos drámába.. de végül ő is lehalkult). A sorban sem volt soha tolakodás. Igaz, rám egyszer megjegyezték, hogy pofátlanul oldalról tolakodok be a sorba. Közbe vagy fél órával bőven ő előtte már ott voltam, csak hagytam, hogy az épületbe beférjenek még mögöttem is az emberek.

"Celebek" tekintetében rengetek rendező, pár színész és sok-sok bloggerrel futhatott össze az ember. Külön öröm volt számomra a Tune Up podcastből ismert Ákossal való találkozás. Sajnos a rohamtempóm miatt keveset tudtam vele beszélgetni, de élőben is ugyan olyan közvetlen embernek ismertem meg, mint az adásokból.

Amit sajnálok, az jó pár film, ami a fesztivál későbbi napjain lesz csak elérhető, illetve az előbb említett roham tempót, hogy nem tudtam leállni több beszélgetésre. Jövőre biztos újrázom, bár valószínűleg ugyan ebben a tempóban, két naposra (hacsak rám nem szakad a lottó 5-ös, hogy ne kelljen a szabadságaimmal zsonglőrködni.. vagy berakom magam home office-ra :D)

 Értékelem: 9

https://www.cinefest.hu

Műfaja: mozi

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr615129814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása