Egy a tucatból

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

2021. május 31. 20:26 - Kergeboci

Amélie csodálatos élete

IMDb Top 250 - 99.

Harmincegyedik élet:

96. Észak-északnyugat (1959)
97. Mechanikus narancs (1971)                    korábban: 6
98. Blöff (2000)                                              korábban: 8
99. Amélie csodálatos élete (2001)            kiválasztott
100. A kölyök (1921)                                      kiválasztott

Adott lett volna Hitchcock filmjét választani, hiszen a tavaly előtti, a Filmszerész Filmklub keretében tartott rendezői fölzárkózáson, pont eme filmje maradt ki a szórásból. Viszont, cserébe tőle már nagyon nagyon sok filmet láttam. A két kiválasztott így hát, némi képen kakukktojás, mert A kölyköt már láttam (még mamánál, fekete fehér TV-n (ami mondjuk ennél a filmnél pont nem számít), ezer évvel ezelőtt), az Amélie-nek meg még friss egyetemistaként neki álltam, és abbahagytam, annyira nem tetszett. És most kíváncsi lettem, mennyire változtam meg.

Az első negyed órában teljesen megértettem, miért hagytam anno abba. A stílusa furcsa, zavarba ejtő, a karakterek szintén. A narráció "lényegtelen" dolgokra tér ki, a szereplők random monológban mesélnek magukról olyan hévvel, hogy ha nekem mondják egy "és kit érdekel???" felkiáltással hagytam volna őket faképnél. Néztem is nagyokat, hogy ezt így 2 óráig, nehezen fogom bírni. De tovább néztem, és milyen jól tettem.

A zene, a hangulat és a főszereplő, annyira sajátos, hogy nehéz volt vele azonosulnom. De szépen lassan, kezdtem ráhangolódni, kezdett megfogni az a módszer, ahogy a rendező bemutatja az élet apró dolgainak a báját, a valóság és az álmodozás összefonódását. Kezdtem megérteni és átérezni a főszereplőt (főleg hogy sok problémája túlságosan is ismerős). Kezdett elvarázsolni a film.

És ez a legnagyobb erénye, a varázslat. Kiszakít a valóság normái közül, és már már olyan érzésem volt, mint mikor belemerülök egy kedvenc regénybe, teljesen átadván magam ama világ szabályainak, beillesztvén magam a főszereplők világába.

Nem akarok ódákat zengeni, mert erről szó sincs. De hogy ez az egyik legegyedibb romantikus történet, amit láttam, abban biztos vagyok.

Értékelem: 8

Amélie (2001) on IMDb

Műfaja: komédia, romantikus

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr4016578342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása