Egy a tucatból

Oscar 2020

2020. január 14. 09:56 - Kergeboci

A jelölések, tippek és vélemények

Idén kicsit kevesebb időt hagynak számomra a filmek pótlására, megnézésére, de úgy, ahogy sikerült azért egy jó részüket megtekintenem (azért akadt még jócskán lemaradásom)

FreddyD idén újra fogja élőben közvetíteni írásban a blogon, és most így (meg mert érdekes a mezőny), én is elgondolkodtam rajta. FreddyD blogja: http://blogolkodom.blog.hu/.

A tippeket a tavalyihoz hasonlóan, most is külön jelölöm, folyamatosan az átadó napjáig frissítve eme posztot.

A jelmagyarázatom alul is megtalálható: szE = szerintem nyerni fog (a tippem), * = akit én szeretnék nyerni látni.

Lentebb a teljes lista:

Legjobb film - Best Picture:

Nagyot robbant Sam Mendes filmje, és bár még nem láttam, Oscar díj gyanúsnak tűnik. Megnéztem, és nem. Nagyon jó film, több jelölésben is erős, de mint legjobb film, nagyon messze sem. Én továbbra is a tavalyi nagy kedvencemre rakom a csillagomat (bár másodszor már nem volt olyan elemi ereje, de még mindig, mindig lenyűgöző alkotás). Tarantino és Taika Waititi filmjének jelölésének pedig kifejezetten örülök. Két filmet nem láttam még, de a Házassági történetet szeretném pótolni. A tippeléssel kicsit bajban vagyok, mert én egyik filmet sem tartom a legjobb FILMnek, de mind az Élősködőknek mint az 1917-nek megvan rá az esélyre. Az idei díjátadókat elnézve, az utóbbit sejtem, mert rendezés, fényképezés tekintetében, talán ez erősebb volt. Bár a twitter meg azt mondja hogy az Élősködők nyer :D és valljuk be, mostanában szeret merészet húzni az Akadémia (de most már csakazért sem változtatom meg a tippem).

 

Legjobb rendező

  • Martin Scorsese (Az ír)
  • Todd Phillips (Joker)   (*)
  • Sam Mendes (1917)   (szE)
  • Quentin Tarantino (Volt egyszer egy... Hollywood)
  • Bong Joon-hoo (Élősködők)

Mindent láttam, és minden tetszett. Szerintem továbbra is Todd Phillips alkotta a legnagyobbat (bár ezt még hétvégén tervezem újrázni, a többi filmek fényébe is megnézni). És bár mindegyik rendező nagyszerű munkát tett le az asztalra, de talán a leglátványosabb és werkfilmbe illő módon, Sam Mendes dolgozott.

 

Legjobb operatőri munka

  • Az ír (Rodrigo Prieto)
  • Joker (Lawrence Sher)
  • A világítótorony (Jarin Blaschke)
  • 1917 (Roger Deakins)   (szE)   (*)
  • Volt egyszer egy... Hollywood (Robert Richardson)

A nyertes szerintem egyértelmű (Roger Deakins aprólékossága, lenyűgöző), én is neki adnám a díjat. De azért említsük meg Jarin Blaschke nevét is, aki rettentő mód egyedi (manapság legalábbis) stílusba alkotott meg egy sosem felejtem el képi világgal rendelkező alkotást.

 

Legjobb férfi főszereplő

  • Antonio Banderas (Fájdalom és dicsőség)
  • Leonardo DiCaprio (Volt egyszer egy... Hollywood)
  • Adam Driver (Házassági történet)
  • Joaquin Phoenix (Joker)   (szE)   (*)
  • Jonathan Pryce (A két pápa)

A szereplős filmek tekintetében továbbra is maradtak hiányaim. De hogy ezt ne Phoenix nyerje meg, azt nehezen tudnám elhinni. Adam Drivernek még szívesen adnék, amúgy meg hol van Pattinson? Vagy Dafoe?

 

Legjobb női főszereplő

  • Cynthia Enrivo (Harriet)
  • Scarlett Johansson (Házassági történet)   (*)
  • Saoirse Ronan (Kisasszonyok)
  • Charlize Theron (Botrány)
  • Renée Zellweger (Judy)   (szE) 

Bár a vélemények egyértelműen Zellwegernek jósolják, én innen csak egy filmet láttam, és az alapján Scarlett Johanssonnak oda is adnám.

 

Legjobb férfi mellékszereplő

  • Tom Hanks (Egy kivételes barát)
  • Anthony Hopkins (A két pápa)
  • Al Pacino (Az ír)
  • Joe Pesci (Az ír)
  • Brad Pitt (Volt egyszer egy... Hollywood)   (szE)   (*)

Brad Pitt nevét emlegetik több helyen is, nem tudnám elvitatni tőle. Bár én nagyon hiányolom vagy innen, vagy a főszereplő listájából Christian Bale nevét, akinek kapásból oda is adnám. De ezen nevek egyikétől sem sajnálom, igazából, ha ezt a kategóriát Az Ír behúzná, az sem lenne számomra túl nagy meglepetés.

 

Legjobb női mellékszereplő

  • Kathy Bates (Richard Jewell balladája)
  • Laure Dern (Házassági történet)   (szE)
  • Scarlett Johansson (Jojo Nyuszi)   (*)
  • Florence Pugh (Kisasszonyok)
  • Margot Robbie (Botrány)

Nagyon szép, visszafogott és mégis érzéki játékot játszott Scarlett Johansson a Jojo Rabbitba (és az egyetlen amit én láttam). De tény, Laure Dern is nagyot alakított.

 

Legjobb nemzetközi film

  • Corpus Christi (Lengyelország)
  • Honeyland (Észak-Macedónia)
  • Fájdalom és dicsőség (Spanyolország)
  • Élősködők (Dél-Korea)   (szE)   (*)
  • Les Miserables (Franciaország)

Igazán nagy meglepetés lenne, vakon is. Nem véletlenül szerepel a legjobb film kategóriába is.

 

Legjobb animációs film

  • Így neveld a sárkányodat 3.
  • Keresem a testem
  • A hiányzó láncszem
  • Klaus   (szE) 
  • Toy Story 4.

Mondjuk A hiányzó láncszem is nyert idén már, meg szeretik a stop-motion rajzfilmeket, a BAFTA szerint meg a Klaus is jobb volt.. szóval nem igazán tudom.

 

Legjobb adaptált forgatókönyv

  • Az ír (Steve Zaillian)
  • Joker (Todd Phillips és Scott Silver)
  • Jojo Nyuszi (Taika Waititi)   (szE)   (*)
  • Kisasszonyok (Greta Gerwig)
  • A két pápa (Anthony McCarten)

Remek forgatókönyv volt, meglátom, más is így gondolja-e.

 

Legjobb eredeti forgatókönyv

  • Tőrbe ejtve (Rian Johnson)
  • Házassági történet (Noah Baumbach)
  • 1917 (Sam Mendes és Krysty Wilson-Cairns)
  • Volt egyszer egy... Hollywood (Quentin Tarantino)
  • Élősködők (Bong Joon-ho és Han Jin Won)   (szE)   (*)

A Tőrbe ejtve, amit még esélyesnek látok, kimaradt nekem. De úgy érzem, itt az Élősködők, nem ok nélkül szerepel.

 

 Legjobb vágás

  • Jojo Nyuszi
  • Élősködők
  • Az aszfalt királyai   (szE)   (*)
  • Joker
  • Az ír

Ütemes, gyors vágás, talán itt volt a leglátványosabb a végeredmény. Mondjuk az 1917-et azért még legalább jelöltem volna.

 

Legjobb eredeti filmzene

  • Joker (Hildur Guðnadóttir)   (szE)   (*)
  • Házassági történet (Randy Newman)
  • Kisasszonyok (Alexandre Desplat)
  • 1917 (Thomas Newman)
  • Star Wars: Skywalker kora (John Williams)

 Joker. Mi más?

 

Legjobb eredeti betétdal

  • (I’m Gonna) Love Me Again (Rocketman)   (szE)   (*)
  • I'm Standing With You (Breakthrough)
  • Into the Unknown (Jégvarázs 2.)
  • Stand Up (Harriet)
  • I Can't Let You Throw Yourself Away (Toy Story 4.)

Mindegyik jó kis szám lett, és ötletem sincs, melyik mögött milyen kampány áll. Elton John és Taron Egerton kettőse viszont van annyira életteli (és ami díjazásába egy életműdíj hangulat is befigyelhet (még ha nem is film, hanem zene területen)), hogy ezt tippelem be (amellett, hogy én is bírom a számot).

 

Legjobb vizuális effektus

Semmi bajom nem volt ezen területen a Star Warssal, bár egy Star Wars filmhez már ezt alapnak tekintjük. Állítólag ütött az új Lion King is, de én azt meg nem nézem. Az Ír katasztrófa volt, az End Game szintén egy kötelező. Az 1917-be nem tűnt fel, ha ide nevezték, akkor viszont lehetett benne bőven. Szóval, hajrá!

 

Legjobb díszlet

  • Az ír
  • Jojo Nyuszi
  • 1917   (szE)   (*)
  • Volt egyszer egy... Hollywood
  • Élősködők

Sajnos a Volt egyszerbe kevés volt a témához képest, az 1917 viszont látványosan korhűnek tűnt az én avatatlan szememnek.

 

Legjobb jelmez

  • Az ír
  • Jojo Nyuszi   (*)
  • Joker
  • Kisasszonyok   (szE) 
  • Volt egyszer egy... Hollywood

 Itt szokták díjazni a kosztümös filmeket.

 

Legjobb smink és haj

  • Botrány   (szE) 
  • Demóna: A sötétség úrnője
  • Judy
  • Joker
  • 1917

Sosem értettem és érdekelt ez a kategória.

 

Legjobb hangvágás

  • Az aszfalt királyai   (szE)   (*)
  • Joker
  • 1917
  • Volt egyszer egy... Hollywood
  • Star Wars: Skywalker kora

 

Legjobb hangkeverés

  • Ad Astra
  • Az aszfalt királyai
  • Joker
  • 1917   (szE)   (*)
  • Volt egyszer egy... Hollywood

 Nem nagyon értek még ehhez a kettőhöz sem, de tippelni itt még tippelek.

 

Innentől még tippelni sem tudok..

Legjobb rövidfilm

  • Brotherhood
  • Nefta Football Club
  • The Neighbor’s Window
  • Saria
  • A Sister

 

Legjobb animációs rövidfilm

  • Daughter
  • Hair Love
  • Kitbull
  • Memorable
  • Sister

 

Legjobb dokumentumfilm

  • American Factory
  • The Cave
  • The Edge of Democracy
  • For Sama
  • Honeyland

 

Legjobb dokumentum-rövidfilm

  • In the Absence
  • Learning to Skateboard in a War Zone If You’re a Girl
  • Life Overtakes Me
  • St. Louis Superman
  • Walk Run Cha-Cha

 

Értékelem: szE = szerintem nyerni fog, * = akit én szeretnék nyerni látni (változás jogát fenntartva)

IMDB Oscar link

Oscar főoldal

Műfaja: nem igazán tudom, számít ez még?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr915408346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása