Egy a tucatból

Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker

2019. december 31. 12:53 - Kergeboci

Star Wars: Skywalker kora

Ahogy az előző résszel is, úgy ezzel is bajban vagyok, nem állt még bennem sem össze a kép, hogy mit is kezdjek ezzel az izével. Szóval csak röviden.

Mint gyerekkorom egyik kedvenc világának megfilmesítése, gyenge. Mint a saga lezárása, nettó hazugság. Mint film, látványos, de botrányosan rosszul megírt. A szövegkönyv, az úgy nem létezik, ami megmaradt, azt bár inkább ne adták volna a karakterek szájába. A forgatókönyv tiszta káosz. A dramaturgia pedig gyerekes.

Mégis, annyira leadtam minden elvárásomat, annyira lemondóan ültem be a filmre, hogy végül mégis úgy jöttem ki, hogy a facepalmok sorozata között is, egész jól szórakoztam. A főgonosz (nem nevezem nevén, bár a trailer már rég lelőtte a poént) megjelenítése, az első 10 perc, horrorisztikus volt. Nagyjából így képzelném el az ősi gonosz bemutatását és felbukkanását egy ilyen eposzban. Az erő köré szőtt misztikumra is ráerősítettek, nagyon tetszett a korábbi földhöz ragadt megoldás is, de a mostani rejtélyes és megmagyarázhatatlan jelenetek is remekül mutattak a vásznon. Látványos volt, az összecsapások végre úgy néztek ki, mintha a játékokból léptek volna elő.

A többi ordas hülyeség felett szemet tudtam hunyni, szerintem eleresztettem már az egészet, megmaradt sima popcorn mozinak, annak pont jó volt.

Igaz, némi felvezetés nem ártott volna ehhez a lezáráshoz, vagy legalább az előző részben felborított világkép folytatását vártam volna, nem egy gyáva visszanyúlást az eredeti részek felé, de hát a pénz beszél, a rajongó csak másodlagos.

Értékelem: 6

Star Wars: Skywalker kora (2019) on IMDb

Műfaja: akció, fantasztikus, kalandfilm

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr2415377678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása