Egy a tucatból

The Northman

2022. július 06. 09:04 - Kergeboci

Az északi

Nem néztem trailereket, ellenben láttam a két Robert Eggers filmet, így volt sejtésem mire ülök be. És nagyjából azt is kaptam. Súlyos, sötét hangulatú, hipnotikus film, ahol a tartalom erősen fel lett áldozva a stílus oltárán.

Egyfajta The Lighthouse és Midsommar keverék (tudom ez utóbbi nem ezen rendező filmje). Ősi legendák és mondák vezérvonalán keresztül mutat be egy erőszakos bosszú hadjáratot a viking korszak világában, ahol a szereplők elméjében zajló látomások a film/cselekmény részévé válnak.

Nem nevezném kifejezetten újszerűnek, de határozottan szerzőinek igen. Erőszakossága ellenére sokkal naturalistább filmre számítottam, így ennek hiányában a horror filmes hangulata sokkal inkább a nyomasztásban csúcsosodik ki. Mindezt sötét de látványos, hiteles környezetben, brutális tesztoszteronnal, szédítő atmoszferikus zenével. Konkrétan tényleg kábultan tértem ki a moziból.

Engem berántott, de elismerem, hogy lassú, ellenben túlontúl hosszú. És ahogy fent már említettem, a lényeg az elmesélés stílusán van, nem az elmesélendő történeten.

Értékelem: 7

The Northman (2022) on IMDb

Műfaja: akció, kaland, dráma

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr9817875555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása