Egy a tucatból

Adams aebler

2021. október 15. 19:29 - Kergeboci

Ádám almái

Elkezdtem egy új felzárkózást. Annak ellenére, hogy 9 nap múlva lesz 2. éve annak, hogy neki álltam az IMDB top250-es felzárkózásomnak, és még azt sem fejeztem be. De azt kezdtem el észrevenni, hogy a sok top film között, egyre rosszabbul estek a nagy ritkán beesett random filmek. Így hát kicsit jobban vegyítenem kell a dolgokat.

Nem mentem nagyon messze. Szintén az IMDB-t vettem alapul, csak nem a top listát, hanem a saját Watchlist-emet. Az évek során megannyi hordalék rakódott itt fel, és egyszerűen magamtól nincs hangulatom ezeket elővenni. Általában nem is túl jó filmek, csak valahol, valami felkeltette rá a figyelmemet. A legtöbbnél már nem is emlékszem már, hogy mi vagy ki. Van belőle vagy 80, úgyhogy listába raktam és mehet a random.org.

Ádám Almái. Emlékszem a címre, és kivételesen arra is hogy ki ajánlotta. De fontosabb az, hogy miért nem néztem meg. 2017-ben ugyanis sort kerítettem Anders Thomas Jensen egy másik filmjére, melynek főszereplője szintén Mads Mikkelsen. Ez volt a Zöld hentesek. Annyira mély és kellemetlen nyomott hagyott bennem az a film, hogy legszívesebben már láthatatlanban töröltem volna ezt is a listámról. Jó hogy nem tettem meg.

Pedig ennek a filmnek is az eleje elég döcögősen indult be. Ez a fanyar dán abszurd humor, nem igazán az én világom. De úgy a közepe táján, sikerült átvennem a ritmust, és beleilleszkednem ebbe a világba. Mondjuk sokat segített, hogy a párbeszédek erősen vissza vannak szorítva. Kevés van belőle, és nem tart sokáig, nem mászik az ember idegeire. A főbb szereplők inkább az arcukkal és a szemükkel játszanak, ami még jól is áll ezeknek a "mi a fasz is történt most" jelenetnek, ami ezt a filmet lényegében felépíti.

Sok mindent szerintem nem is kell a történetről írnom. Van egy náci, börtönből frissen szabadult "közmunkás" és a neki szállást és munkát adó, a valóság problémáival szembenézni képtelen pap. Na meg még pár idióta körülöttük. Furcsa módon nem a pap próbálja meg jó útra téríteni a volt bűnözőt, hanem fordítva, ő próbálja meg észhez téríteni a papot, szembe fordítva őt az élet igazságtalanságával. Aztán persze jellemfejlődés, némi biblia csapás, és a happy end. A központi téma Jób könyve, így aki azt ismeri, annak a pár darab hirtelen jeleneten kívül, túl sok meglepőt nem fog hozni a film.

A színészek itt kifejezetten jól működnek, a humorra és hangulatra tényleg rá lehet hangolódni, a bibliai körítés pedig add némi sejtelmes kis feszültséget. Jó volt, kár lett volna kihagyni.

Értékelem: 7

Adam's Apples (2005) on IMDb

Műfaja: vígjáték, krimi, dráma

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr7016722628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása