Egy a tucatból

Ran

2021. január 06. 19:13 - Kergeboci

Káosz

IMDb Top 250 - 134.

Huszonnegyedik japánból:

131. Van, aki forrón szereti (1959)
132. A vándorló palota (2004)
133. A nagy szökés (1963)                         korábban: 9
134. Totoro - A varázserdő titka (1988)         imdb250: 5
135. Káosz (1985)                                     kiválasztott

Tudtam hogy kemény fába vágom a fejszémet, de arra nem gondoltam, hogy ki is vágom magam alatt. Két olyan művet választottam, melynek magamtól nem álltam volna neki, de eme kísérletem/projektem teret enged kicsit a lehetséges önsanyargatásnak, vagy a titkos kincs fellelésének. Háát...

Nem fogom megjátszani a szentet, volt már korábban is film, amit abbahagytam. És nem fogok csak azért kivételt tenni, mert hát de ez egy IMDB top 250-es film. Én megpróbáltam tényleg, közel egy hónapja nézem már ezt a filmet, és nem bírom befejezni. Bocsánat minden Kurosawa rajongótól.

A történet pedig nem rossz. Egy klasszikus király drámás felütés, adva van a király és 3 fia, akik között szétosztani kívánja a birodalmat. A három testvér azonban ahelyett hogy békében élne, egybe tartva a megszerzett területeket, egymás és apjuk ellen fordulnak. Elkezdődik az áskálódás, gyilkolászás, melyből a feleségek (legalábbis az egyik) bőven kiveszik részüket. Ezek az asszonyok egykor a várak urainak lányai voltak, kiket a király legyőzött, kivégeztetett, majd a fiú gyermeket megvakítva biztosította be, hogy többet ellene nem fordulhatnak. Arra nem számított, hogy a háttérben az asszonyok állnak majd véres bosszút. Legalábbis, gondolom erre fut ki a film.

A látvány világgal sem lenne túl sok baj, bár kicsit erőltetettnek éreztem eddig ezt a nagyszámú statisztát és elhúzott csatajelenetet. Tény, sokan vannak, színes minden. El lehet nézni az apróságokat, a ruhákat, kiegészítőket. Aztán jönnek a sminkek. Most nem tudom, ez korhű e vagy inkább színpadias, de itt és most, nekem inkább az utóbbinak hatott.

És ha már színpadias, beszéljünk kicsit a karakterekről, melyek nálam teljesen megölték az egészet. Annyira elidegenítőek, idegesítőek, hiteltelenek, annyira túljátszott minden, hogy azt már rossz nézni. És egy karakterrel, vagy időnként egy egy jelenettel még túl tudnám élni. De azt, hogy minden és mindenki és minden másodperc ilyen, ez nekem sok. És ezen az udvari bolond kifejezetten nem segít. Nagyon nem nem.

Színpadon, kicsit kisebben, rövidebben, ötletes színpadi kellékekkel, még azt mondom, hogy ez nagyon is működhet, de így 3 órában, nagyfilmként, nekem egyáltalán nem. Tehát nekem se karakter, se történet, se látvány világ nem tudott lekötni, és a legrosszabb, hogy még annyira felháborítóan szar sem volt, hogy legalább az a perverz kíváncsiság ott tartson előtte, hogy lássam, milyen szörnyűségek lesznek még. És pont ezért vagyok bajban, mert ötletem sincs, hogy ezzel így, most mire értékeljem, vagy értékeljem-e egyáltalán.

Mivel nem néztem végig, így inkább nem értékelném.

Értékelem: -

Káosz (1985) on IMDb

Műfaja: akció, dráma, háborús

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr7016375376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása