Egy a tucatból

La passion de Jeanne d'Arc

2020. május 14. 09:52 - Kergeboci

Szent Johanna - Jeanne d'Arc

IMDb Top 250 - 204.

Tizedik áldozat(ok):

201. Hálózat (1976)
202. Fogságban (2013))        korábban látott: 8
203. Brian élete (1979))         korábban látott: 8
204. Szent Johanna - Jeanne d'Arc (1928)      kiválasztott
205. Állj mellém! (1986)                                kiválasztott

Ebben a csoport körben, a 3 nem látott film mindegyike érdekel, de most meghúzom a határt két filmnél. Az Állj mellém! című filmet, már ősidők óta szeretném látni, így őt kiválasztani nekem egyértelmű volt. A Hálózatra is nagyon kíváncsi vagyok, de arra magamtól is rá tudom venni magam. Amire valószínűleg nem, az egy 1928-as néma film. Szóval most ő következik.

Nem tudom pontosan mire számítottam. A kornak megfelelően látványos és ötletes megoldásokat (jó, én eddig csak Chaplin filmeket láttam ebből a korszakból), esetlegesen színpadias erős színészi játékokat. Hát, kicsit mást kaptam. Nem is az, hogy megbántam, de kicsit többet vártam tőle. Mind kiderült, valószínűleg az eredeti film, több is volt ennél, csak az eredeti film mester szalagja eltűnt, és a rendezőnek az eddig nem felhasznált felvételekből kellett újra alkotnia a teljes filmet. Így lett ez a változat az, amit látunk (ami furcsa mód, szintén majdnem megsemmisült).

Amit így kaptunk, az 80 percnyi arc közeli színjátszás (ami gondolom az eredeti változat sajátossága is (de nem kizárólagossága) is lett volna). Ezeken a részeken, ami Jeanne d'Arc "tárgyalását" mutatja be, nem is látszódik, hogy ez utólag összevágott film. Az ítéletnél, ahol a nép fellázad, ott viszont már igen. Látszik, hogy rengetek statisztájuk volt, felépített díszlet, megtervezett összecsapás dobta volna fel a filmet (nagyjából amire számítottam is eredetileg).

Nem azt mondom, hogy a kapott színészi játék rossz lenne, mert nem az. 

Bár a mai szemmel túlságosan is színpadias, de a színészek arca több mint kifejező. A mű néma film, tehát az elhangzott párbeszédeket, a mikró jelenetek végén feldobott felirat képernyő hívatott megjeleníteni. De ide, teljes párbeszéd nem fér ki, csak egy egy kiemelt kulcs mondat. Mégis, csak az arcokból és reakciókból, összerakható a teljes párbeszéd. A probléma az, hogy a 80 perc, kizárólag ebből áll. Közelről nézzük ahogy a főszereplő hölgy könnyes szemekkel nézz, és azt, hogy a gonosz öreg urak meg visszabámulnak rá. Ez nem csak fárasztó egy idő után, de unalmas is. Szóval bocsánat, de nekem ez így, kevés, még 1928-ból is.

Értékelem: 5

Szent Johanna - Jeanne d'Arc (1928) on IMDb

Műfaja: önéletrajzi, dráma, történelmi

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr9715686264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása