Egy a tucatból

Rocky

2020. március 18. 08:48 - Kergeboci

Rocky

IMDb Top 250 - 226.

Ötödik kör:

226. Rocky (1976)                        kiválasztott
227. Gangs of Wasseypur (2012)
228. Szörny Rt. (2001)               korábban látott: 7
229. Ez történt egy éjszaka (1934)
230. A gyűlölet (1995)                        kiválasztott

Valahogy mindig is elkerültem a Rockyt, talán mert túl sok részletet láttam a gagyinak tűnő folytatásaiból (3. és 4. részéből). Szóval kapóra jön ez a top250-es móka, ráadásul most elégé szar kint is az élet, és a jelenlegi munkahelyzetem is, így egy kis motivációs alapmű, pont jó választásnak tűnt. Így bepótolva, kicsit sajnálom, hogy nem fiatalabban néztem meg, kicsit naivabb fejjel biztos jobban megfogott volna mint most.

Amerika egy egyszerű fiáról szól a történet. Semmi pénzért klubokban bunyózik, napközben pedig egy piti kis uzsorás behajtó embereként járja az utcákat. Barátai igazán nincsenek, egyedül lakik pár ékszerteknőc társaságában. Egyedüli kikapcsolódása és vágya az állatkereskedésben dolgozó félénk és visszahúzódó leányzó, Adrian. Szépen folydogál a bevándorló negyedbeli élet előre, mígnem egy nagyágyú profi boxoló úgy nem dönt (kényszerű okokból), hogy egy helyi kis senkinek nyújt egy életre szóló lehetőséget, kiállhat vele szemben a ringben egy bajnoki mérkőzésen.

A film messzemenőleg romantikus. Ebben a világban még az uzsorás is jó fej, és a nép kicsiny hőse, éjjel a kislányok erényét védi, nappal pedig "Amerika a lehetőségek hazájának" ékes példaképe. Üzenete is van, arról hogy legyél jobb, hogy a szerelem és a helytállás a fontos az életben, nem feltétlen a totális győzelem és a külsőségek. Gondolom a film vége sem spoiler már senkinek, de nem az a fontos, ki nyeri meg a meccset, hanem hogy a főhős beteljesítette e saját céljait.

A verekedések régiesek, ennyi luftot én még sosem láttam. Egy kis darált marhahús püffölés hang elkelt volna a látszat kedvéért. Bár tegyük hozzá, hogy a kamera kezelés kiemelkedő volt, lehet akkoriban, kisebb felbontásban azért jobban hatottak a verekedős részek is. A felkészülési jelenetekben amúgy látszódott, hogy Sylvester Stallone rendesen oda tette magát, megdolgozott a pénzéért. És ez igaz a játékára is, szerintem ilyen jól játszani őt, én még sosem láttam.

Minden említett hibája vagy sajátossága ellenére (vagy mellette), ennek a filmnek lelke van, és jobb szó híján, tényleg nézeti magát. Így ha talán túl későn is, de kicsit sem bántam meg a megnézését.

Értékelem: 8

Rocky (1976) on IMDb

Műfaja: dráma, sportfilm

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr515531540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása