Egy a tucatból

Take the Money and Run

2023. augusztus 30. 20:23 - Kergeboci

Fogd a pénzt és fuss!

Szégyen szemre, még soha egy Woody Allen filmet nem láttam életemben. Most sem azért került erre sor, mert direkt pótolni akartam, csak van egy 120 darabos imdb watchlistem, amiből néha-néha sorsolgatni szoktam, és most ezt dobta a gép.

Valószínűleg, jó hogy ezzel kezdtem. Amit olvastam róla, és amit a második rendezés tényéből nagyjából ki is találtam, hogy ez még egyfajta szárnypróbálgatása a rendező/színész/írónak, ennél sokkal jobbakkal állt elő később.

Azt kell mondanom, hogy kicsit tényleg suta, de rendkívül szórakoztató, ámbár elégé fárasztó kis vígjáték. HA!!! nagyon hasonlítgatni akarnám, egy szofisztikáltabb Leslie Nielsen vígjátékhoz tudnám hasonlítani, tele volt abszurd, valószerűtlen de megmosolyogtató poénnal, mint például mikor szappanból faragott "fegyverrel" próbál meg szökést végrehajtani a börtönből. Esőben. A fegyver pedig felhabzik.

De zseniális jelenet a bankrablás (mely egyúttal oktató jellegű is, felhívja a helyesírás fontosságára a figyelmet) és lényegében az összes szökési jelent is. Nagyjából ennyi, a poénokat lehetne sorolni, talán még kiemelendő, hogy a rendezés már itt is kiemelkedő, illetve hogy jól áll neki ez az ál-dokumentarista stílus (amit ha jól tudom, nagyfilmben itt alkalmaztak először).

Nagyon maradandó vagy újra nézendőnek nem mondanám, de kellemes pozitív meglepetés volt.

Értékelem: 6

Take the Money and Run (1969) on IMDb

Műfaja: vígjáték, krimi

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr6118204211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása