Egy a tucatból

Avatar: The Way of Water

2023. január 20. 10:19 - Kergeboci

Avatar: A víz útja

Hetek, de legalább napok óta szeretnék erre eljutni, de egyszerűen minden észszerű időpont telt házas. Legalábbis IMAX 3D-re. Úgyhogy sikeresen kifogtam magamnak egy 13 órás hétköznapi előadást, időben, jó helyre. Nos, mire beültem, már ez is tömve volt.

És bár viszketek a tömegnyomortól, és nem mindenem a történetet felül író látvány világ, ez a mozi, ez valami fejvesztetten oda rakott. Ilyen szintű látvány világot, elképzelni nem tudtam. Az egy dolog, hogy a textúrák, a bőr apró részletei, a szőr pihék ilyen szinten kidolgozottak, de az a vízi látvány világ, amivel elő álltak, egyszerűen elképesztő.

A történet, pont az, amire számítasz. Ugyan azt azért megkérdezném a rendezőtől, hogy értem én a mauri kultúra nyúlását, de tényleg, tényleg, tényleg kell, hogy a fényévekre élő idegen szigetvilági tetovált faj is pont ugyanazzal a nyelvnyújtogatós harci tánccal spanolja fel magát, mint itt a Földön a példának vett őslakosok? Tényleg nem lehetett valami újdonságot kitalálni az elmúlt 14 évben? Azt látom, hogy forgatókönyvet írni nem tanultak meg, de bakker, a cápa, bálna, mauri majmolások, azért kicsikét felhúztak. Ettől függetlenül, a "történet" a látvány világot kielégíti, funkciónálisan működik. Semmi új szerűt nem hozz be, és bár próbálkozik a klasszikus apa-fia/lánya több féle feldolgozásával, az inkább csak egy elkezdett kísérletnek tűnik. Amolyan felvezetésnek a következő rész(ek)hez. Mondjuk egy meglepő húzása volt, de a nagyszámú gyerek szereplőt látván, erre azért elég korán lehetett számítani.

Azonban, a gyerek gárda még így is meglepően működött. A világ felvezetése működött. A film közepén lévő David Attenborough The Planet Pandora működött (de még hogy.. azt a rohadt..). A HFR működött. Mondjuk volt egy erős motion sick érzés az első fél órában, és az utolsó összecsapásnál felismerhetően fel volt minden gyorsítva, de azon kívül, ez a leglátványosabb 3D volt valaha (ezen a vásznon, ebben az elhelyezkedésben).

Szóval azt, amit vártam hozta, de még azon felül is, meglepően élveztem. Látvány orgia és alacsony szint kiszolgálása, én ezt értem, de annak, nagyon nagyon jó volt.

Értékelem: 7

Avatar: The Way of Water (2022) on IMDb

Műfaja: akció, kaland, fantasztikum

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr2618030432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása