Egy a tucatból

The Batman

2022. március 15. 14:03 - Kergeboci

Batman

Nyers, brutális és mocskos.

Nem tudom mire számítottam, mire vártam, de a film végén úgy álltam fel, hogy ezt.. ezt kerestem, ezt akartam. Rendkívül erős szerzői műről beszélünk, akárcsak a Joker esetében, és ha nem is tudott az alapanyagtól annyira jól elszakadni mint az előbb említett, a tálalása a legegyedibb (nem a legjobb!) Batman feldolgozássá tette Tim Burton óta. Szerintem.

Az atmoszféra amivel 3 órán keresztül így fent tudta tartani a feszültséget, egyszerűen lenyűgöző. A képi világ, a játék a színekkel és az árnyékkal, igazi csemege a szemnek és az agynak. A zene és a hangkeverés hátborzongattató. Tökéletes megalapozás egy sötét thrillernek, de a készítők itt nem álltak meg. Hozzá dobtak egy pusztulásra ítélt városképet (és annak fertőjében dagonyázó karaktereket) és egy teljesen korrekt krimi történetet, pár kötelező és nem túl bonyolult csavarral és egy Fincher filmből átmászott, beteges, perverz fő gonosszal.

Rébuszon kívül a többi szereplővel nagyjából elvoltam. Sajnos Pattinson Bruce Wayne karaktere elégé haloványra lett megírva, nem is használja túl sokat a film. Batmanje viszont maga a rettegés. Egy brutális tank, akit hiába ütőd le, lövöd le (és erre a filmben számtalanszor sor kerül), vért köpködve is feláll, hogy kiverje belőled az életet.

Imádtam, piszok erős mozis élmény volt. A filmnek bőven, bőven, bőven vannak hibái, de az összehatás, az adrenalin löket (egy három órányi adag), engem kilóra megvett.

Értékelem: 8

The Batman (2022) on IMDb

Műfaja: akció, krimi, dráma

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr717780744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása