Egy a tucatból

Summer of Soul (...Or, When the Revolution Could Not Be Televised)

2022. március 15. 21:26 - Kergeboci

A lélek nyara

Black Woodstock.

Jap, nem éppen én vagyok a célközönség. Így természetesen teljes egészében értékelni sem tudom. Az élményemet viszont meg tudom fogalmazni. Pont azt kaptam, amitől kicsit féltem. A dokumentum film az első harmadába ellövi érzésem szerint az összes mondanivalóját. A második harmadában még fenn tudja tartani az érdeklődést néhány zseniális fellépés bemutatásával, és még ott is bőven akad egy-két érdekes személyes visszaemlékezés, interjú, de az utolsó harmadára teljesen kifullad és önismétlővé válik.

A téma fontos, ugyan olyan fontos és égető, mint akkoriban, és nem csak a fekete kultúrára nézve, hanem a mindennapi ember ("Everyday People" - Sly) számára is. Persze a dokumentum film teljes egészében Harlem közösségére koncentrál, ami nem baj, hisz ez volt a célja. Egy korszakba való bepillantás, egy ügyesen megrendezett filmszerkezet, egy kicsit hosszúra nyújtott "kultúrsokk".

Amúgy ahhoz képest, hogy a film anyag mennyire el volt ásva, én valahogy azért mégis belefutottam már évekkel ezelőtt Nina Simons ezen fesztiválos előadásába: Nina Simone - Ain't Got No I've Got Life

Értékelem: 7

Summer of Soul (...Or, When the Revolution Could Not Be Televised) (2021) on IMDb

Műfaja: dokumentumfilm, zenés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr2117781168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása