Egy a tucatból

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile

2021. augusztus 18. 15:40 - Kergeboci

Átkozottul veszett, sokkolóan gonosz és hitvány

Ha már sorozat gyilkosok, akkor sort kéne keríteni a Netflix egyik furcsa húzására is. Joe Berlinger ugyanis nagyjából egy időben jelentette meg Ted Bundy-ról szóló dokumentum filmjét és nagy filmjét. Furcsa húzás, amíg meg nem néztem, nem is értettem az okát. Sokat mondjuk a filmtől nem vártam (a sorozatról többet, azzal való véleményemmel majd ezt a posztot még bővítem), Zac Efron nekem egy közép szint alatti vígjáték bohócnak tűnt eddig, nem egy olyan alaknak, aki egy ilyen karaktert el tudna hitelesen játszani.

 

Bakker, hogy én mekkorát tévedtem. A film legnagyobb erősége Zac Efron (na meg persze Lily Collins). Ez a gyerek, tud színészkedni! De ami még meglepőbb, úgy tudott végig izgalmas és feszült lenni a film, hogy végig tudtam, mi és hogyan történt. Sőt, ami a legijesztőbb, a film legnagyobb részében, tudtam sajnálni és együtt érezni azzal az emberrel, akiről jól tudtam hogy milyen szörnyűségeket követett el. Ehhez kellett a remek színészi gárda mögé maga a rendező és a sajátos szemlélete is. Tök jól működött a barátnő szemszögéből, vagy az "ártatlan vagyok" oldalról való megközelítés, ahol nem a száraz tényeket látjuk, hanem embereket és érzéseket, kételyeket. Remekül oldotta meg, és máris értem, miért lesz jó mellé a tényekről szóló dokumentum film.

A lezárás kicsit szájbarágós, túldramatizált volt ugyan, de egész addig, nagyon jól működött a dolog (aztán lehet hogy csak a korább My Friend Dahmer középszerűsége után volt csak felüdülés, nem tudom). Mindezt a még nem említett jó mellékszereplő gárdával, szép fényképezéssel és tényleg remek zenével.

A sorozatról (Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes) röviden annyit, hogy elégé hatásvadász, és a kazetták szerepe igazából csak az első felére koncentrálódik. Az viszont hátborzongató, ahogy és amiről Ted beszél. A filmhez jól illik, sok részlet itt derül ki, pár jelenet új értelmet nyer. A sorozat záró epizódjának a második fele még érdekesebb, ahol a Mindhunter sorozat, sajnos azóta elkaszált jövőbeli évadjaira tértünk ki.

Értékelem: 7

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (2019) on IMDb

Műfaja: életrajzi, dráma, krimi

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr4016664020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása