Egy a tucatból

The Princess Bride

2019. november 29. 11:39 - Kergeboci

A herceg menyasszonya

IMDb Top 250 - 234.

A negyedik kör:

231. Lagaan (2001)
232. A szobalány (2016)       kiválasztott
233. Don Bombay (2003)
234. A herceg menyasszonya (1987)       kiválasztott
235. PK (2014)

Most lett elegem a sok Indiai filmből. Nem, nem néztem meg őket, de nem vagyok hajlandó elhinni, hogy ezeknek tényleg itt a helyük. India lakossága 1,339 milliárd. Van egy tippem, hogy a Don Bombay 67 ezer szavazói között, mi a nemzetiségi eloszlás (arról nem is beszélve, hogy legnagyobb százalékban az europai filmnél a valós 8 pontra szavaztak a legtöbben, addig az indiai filmeknél szinte mindenhol a 10 pontos (néha 9) a legmagasabb százalék.. kicsit elfogultnak érzem).

Így hát a mostani 5-ösből, kettő számításba vehető alkotás maradt számomra. Meg is nézem legalább mindkettőt. A mese jó lesz kikapcsolódásnak (meg legalább a Sundance kölyök kihagyásom után, adózok egyet William Goldman oltárán is), az erotikus thriller pedig talán kicsit jobban árnyalja majd a korábbi ázsiai filmeknél már említett férfi-női viszony iszonytatóan felszínes megjelenítését.

És akkor a filmről! "Vívás, harc, kínzás, bosszú, óriások, szörnyek, üldözések, menekülés, igaz szerelem, csodák!" Bájos kis mesefilmet kaptam, mely sokat kikacsint a felnőtt nézők felé is.

Nem is emlékeztem rá, hogy én ezt gyerekként már láttam, de a kínzós jelentnél, illetve a "Készülj a halálra" mantrára vívott leszámolás, visszahozta az emlékeket - főleg mikor visszanéztem ezeket a jeleneteket magyar szinkronnal is (mondjuk, pont ezek azok a részek, amik nem éppen kisgyereknek valóak).

Nos, arra már nem emlékszem, hogy akkor mennyire tetszett, de most így felnőtt fejjel, nagyon jót szórakoztam rajta. Igazán könnyed kikapcsolódás, remek, sajátos humor, ami főleg helyzet komikumra épül. A körítés is tetszik, a díszletek használata, de még a mellék szereplők játéka is. Talán a körítés votl a legszebb. Amíg az elején teljesen indokolatlannak találtam, később azt vettem észre, hogy a mesét hallgató gyermekkel azonosulva mélyedek egyre jobban bele a történetbe, és kezd érdekelni a szereplők sorsa. Remek megoldás, nem véletlen, hogy eme (valljuk be, azért elégé egyszerű) mesefilmnek, pont a forgató könyvét emelték ki a legtöbb helyen.

Felüdülés volt ez a másfél óra.

Értékelem: 8

A herceg menyasszonya (1987) on IMDb

Műfaja: családi, kaland, fantasztikum

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr4715330394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása