Egy a tucatból

Aladdin (1992)

2019. október 25. 08:18 - Kergeboci

Aladdin

IMDb Top 250 - 248.

Az első adag:

246. A galaxis őrzői (2014)                                      korábban látott: 7
247. Szigorúan piszkos ügyek (2002)                      kiválasztott
248. Aladdin (1992)                                                  kiválasztott
249. Az algíri csata (1966)
250. Hajrá, India! (2007)

Kezdésnek, a könnyebb csúszás miatt, na meg azért, mert ha életben jó ha egyszer láttam, ezt a rajzfilmet választottam a 250-es lista hátsó 5 filmjéből. Persze ennyivel nem "úszom" meg, kiragadtam onnan még egy alap művet, melyet még sosem láttam.

Ez a rajzfilm, csak pár évvel régebbi, mint az Oroszlán király, a különbség mégis látványos. Sokkal elnagyoltabb, jóval kevésbé kidolgozottabb a háttér, de sok esetben a cselekmény mellék és néha fő szereplői is. Sokkal vázlatosabb, sokkal egyszerűbb az egész. Amíg az egy élettel teli dzsungelben játszódott, ez egy sárga sivatag közepén és az ott található sárga téglából felépített városban játszódik.

Mégis ez az a rajzfilm, mely stílus tekintetében nekem jobban bejött. Olyan, mintha gyermek korom egyik mese könyve elevenedne meg. Dinamikus, egy másodpercre nem áll le, és a korlátok (pénzügyi, technikai és a fent említett egyszerűbb környezet) ellenére is színes látvány világgal rendelkező szépség, szerethető főszereplővel, emlékezetes mellékszereplőkkel és gonosszal ellátva. A szinkron nekem itt kevésbé volt nosztalgikus (talán ha egyszer láttam, ellenben az Oroszlánkirállyal), így maradt az eredeti nyelv, és nagyon meg voltam vele elégedve (mondjuk ehhez nagyon sokat Robin Williams hangja tett hozzá). A történet természetesen faék egyszerű, a mondanivalója tényleg gyermekek számára fogalmazódott meg. Az ártatlanság korát idézi, és egy kicsit sajnálom, hogy manapság ennyi már nem elég ahhoz, hogy kitünjön egy rajzfilm (vagy csak felnőttem, és a hasonló alkotásokat meg sem nézem?).

Értékelem: 8

Aladdin (1992) on IMDb

Műfaja: animáció, kaland, vígjáték

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr9115258968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása