Egy a tucatból

The Emperor's New Groove

2023. január 06. 14:20 - Kergeboci

Eszeveszett birodalom

Valamikor 3 éve hallottam róla először, a Tune Up podcast aktuális disney adásában. Ami azért is meglepő, mert mint azóta kiderült, ez ilyen alapműnek számít. Nem tudom, vagy az, hogy én akkoriban mentem egyetemre mikor ez kijött, és elkerülte az érdeklődési körömet, vagy csak az egy évvel korábban bemutatott Shrek elvitte róla a fókuszt, nem tudom. Minden esetre, én semmit sem tudván (a fent linkelt adást azóta rég elfelejtvén) ültem most le elé.

És marha jól szórakoztam.

Peruban járunk, a birodalom önző és mindenkit lenéző uralkodóját a volt tanácsosa megmérgezi. A kapszula azonban véletlen lett cserélve láma átalakító löttyre, (igen, azzá), úgyhogy a király ott helyben lámává változik. A tanmese keretében ebben az alakban kell trónját visszaszereznie, egy, a korábban a faluját lebontásra ítélt lámapásztor segítségével.

Disney mese, az őrültebb fajtából. A negyedik fal áttörését a maximumra járatja, és jól is teszi, mert emellett más érték nincs nagyon a filmben. A történetet, a karaktereket láttuk már ezer másik helyen, sok újdonsággal ebben nem tud szolgálni. De az a meta szint, amivel ez tálalva van, az elviszi egy olyan őrült irányba, ami nem csak hogy végtelenül szórakoztató, de meglepően ötletes.

Értékelem: 6

The Emperor's New Groove (2000) on IMDb

Műfaja: animáció, kaland, vígjáték

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr1118019894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása