Egy a tucatból

Navalny

2023. március 05. 18:07 - Kergeboci

Navalnij

Még én, aki régen is alig figyelte a közmédiát és a híreket, még én is hallottam az orosz ellenzéki politikusról, és a mérgezési ügyről. De ezen kívül sok információm nem volt.

Rettentően felkavart. Én egy ideje teljesen abbahagytam a hírolvasást. Sajnos nem abban az országban élek, ahol tudni akarom, mi zajlik a hatalmi téren. Kialakítottam magamnak egy művészet-tudomány-technológia hírbuborékot, ahova kényelmesen elmenekülhetek. Csak néha jön egy ilyen film, hogy szembe nézessen a realitás kegyetlenségével.

Ez a dokumentumfilm ember közelségbe hozta ezt a makacs, vasidegekkel és elvekkel rendelkező figurát, akiről szerintem most már ki lehet mondani, hogy feláldozta magát egy ügyért (mondom ezt anélkül, hogy bármiféle szentnek akarnám (vagy a film akarná) beállítani), valamiért, ami a világ és kiemelten Kelet-Európa jelenlegi állapotát nézve, valószínűleg soha nem fog megvalósulni.

Nem követtem részletesen a mérgezés utáni híreket sem, így az a telefon hívás egyszerűen lesokkolt. A folytatása pedig még jobban. A "hazatérés".. Istenem.. tudom, hogy a cél a közömbösség elűzése volt, de az, hogy ez nem egy amerikai film, hanem ténylegesen megtörtént események.. egyszerűen borzalmas és félelmetes.

Értékelem: 8

Navalny (2022) on IMDb

Műfaja: dokumentumfilm, életrajzi

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyatucatbol.blog.hu/api/trackback/id/tr4018064584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása